2024. október 13., vasárnap

nem élhettünk muzsikaszó nélkül

 NEM IS TUDOM, SZINHÁZBAN VOLTAM-E VAGY EGY PERMANENS, MARATONI DÁRIDÓBAN...

azzal kezdődött, hogy mikor normál kezdőidőben 7-kor benyitottam a szinházterembe, az ajtónálló szabályosan kilökött, hogy nem szabad.

később direkt benyitottam, mire a szinpadról orditottak le hogy nincs beengedés!

mikor aztán lett, ömlött a mulatós zene a szinpadról, a la natur




egy kis parasztlány pedig a lépcsőn föl hozott, kinálgatott egy tálcán kenyeret s kobászt, vettem is belőle, a kiállitásnyitón megivott pohár boromra jól is esett..



kérdeztem tőle, szinpadon is játszik, bólogatott

hát tényleg

csak menet közben jöttem rá, hogy én ezt a darabot láttam valaha, még gimista koromban SZegeden, s a Lehoczki Zsuzsa játszotta az ő kislányszerepét, de bűbájosan!itt valahogy elsikkadt, a monológjára nem is emlékszem, a körülötte levő öreg nagynénik 



is mások voltak, a nagyot halló maradt meg bennem, régről

hanem a főszereplő pár.../

tulajdonképpen jók voltak, voltak költői jeleneteik is, de valami nem stimmelt ebben az előadásban

ahol mégis csak a muzsikaszó játszotta a főszerepet,nyiltszinen, még a szünetben az aulában is...


a szinpad is két részre volt osztva, s a háttérben mindig szólt a muzsika...



nno meg mi zavart még?

a cigányozás, zsidózás, a nők lekezelése 

UTÁNA kéne nézni, ennyira retrográd lett volna ez a Móricz? mint itt

de mintha ez jött volna (újra?) divatba!

a közönség ottmaradó részének nagyon tetszett...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése