2023. szeptember 7., csütörtök

(nem)találkozás egy régi iskolatárssal

 kicsit későn értem ebédelni a Gloriushoz,de meglepődésemre tele volt a terasz, egyetle3n egy asztal várt üresen rám

igaz, a kedvelt menüből már nem volt, de rendeltem egy mindig bejövőú kisadag rántottcsirkelmellet  meg az újabban elmaradhatatlan colát

azt ki is hozták előbb



s mgötte a szembe asztalnál érdekes jelensége lettem figyelmes

két ember ült ott

szemben velem egy ősz sovány úr elegánsan fehér öltönyben, sört iva, kiriva a környezetből,  mellette egy szerényebben öltözött  előtte kávé, szemmel láthatóan ő makói volt, mellette meg a fehér öltönyös külföldinek látszó elegáns



egyszer csak rádöbbentem, hogy ez a fehér öltönyös úr

a Böde Karcsi lehet, az általános iskolai szomszéd osztályból----

aki valóban külföldön élt szinte egész életében, zenészként, emlegegtték is talákozókon...mint legendát

egy szó most ide is hallatszott a beszédükból "zongorázott"..

stimmel, ő az,  hiszen dobolt, meg aztán énekelt(?)

kerestem a régi vonásait s egyre jobban meg is találtam



el is képzeltem hogy majd ebéd után esetleg mellettük megyek el és odaszólok? Szia Bödekarcsi

csakhogy ők mentek el előbb, hirtelen

fel a Gloriusba...

megebédeltem,, s felmentem fizetni

de már persze nyomuk se volt ott

és a  recenzióban hiába  érdeklódtem (indiszkréten?)  van-e egy BK nevű vendégük

csakhogy szigorúan elzárkóztak mindenfajta információ adásától

----

hm..

eszembe jutott a majdnem 70 éves emlék..

valahgy összetalálkozhattunk Karcsival a Szegedi utca elején, és mivel egy irányba mentünk , végig együtt, egymás mellett slattyogtunk föl, egézs  a főtéroig

kamaszlány voltam a javából, olyan 13 -14? ,akkor kezdtem igazán nagy lány lenni, félig "nő", de nagyon sete... azt hittem minden szembejáró minket, pongtosabban engem néz, bár valóban néztek is! (attól kezdve mindig megnéztek), de nekem ez volt kb az első emlékezetes alkalom, és rettenetesen zavarban voltam...

lehet hogy még most is? :)


de hol van már az a fiú és az a régi lány?




két rozzant öreg.,,,


a találkozás meg azt hiszem örökre elmaradt.

3 megjegyzés:

  1. Jó történet. Nyugodtan odainthettél volna, mosolyogva. Ő is bemérte volna az életkorok alapján, hogy Makón is telik az idő. A szám tök jó volt!

    VálaszTörlés
  2. Katalin Etelka Kocsis
    Lehet, hogy ma is ott ebédelnek!!

    Gonda Julia
    Katalin Etelka Kocsis de én nem 😉

    Nagy Ágnes
    Böde Tibor ès az idősebb fiú tesó az ugyancsak Böde szülőkkel , a kertünk végében laktak. Panaszkodtak a macskámra, hogy irtja a tollas állományukat. Mi azzal védekeztünk, hogy nézzék meg, itt a galambokkal együtt sétálnak a kertben. (Azt bezzeg nem árultuk el, hogy a házhoz éppen nem tartozó vad madarakat a lugas tetejéről levadászta, meg még a szomszédból volt, hogy patkányt is hozott természetesen megölve)

    Gonda Julia
    Nagy Ágnes ez egész mas Böde..sok a név kevés a fóka!

    Nagy Ágnes
    Oh, és volt egy Böde Sándor, aki az Állami Biztosítónál dolgozott. Ezek szinte mind zenéltek . A Laci és Tibor a discoba, Sándor talán a Koronában, de Károlyra nem emlékszem. Pedig valószínű, hogy egy família lehetett.

    Gonda Julia
    már megbántam, hogy kiírtam a nevét, ez csunya visszaélés a nem-lényeggel...ez is más familia, ne találgasd, nem az a lényeg! igazuk volt a Gloriusoknak a recepción ezek szerint!
    Válasz
    5 ó.

    VálaszTörlés