2023. szeptember 4., hétfő

mjakra juli

 

megnyomoritó korok

 megnyomorított 

a korom

utólag látom


azon amivé

nem lehettem


de sosem késő


a baj csak az

hogy minden kor

nyomorít


s nélküle

meg nem

lehetünk


juli 31

***

 este van koncert

kupolák között

s egyszercsak rájövök

hogy a legfőbb kupola

köztük van

mindenek fölött

mindent beboritva


az örök ég


ameddig a zene ér

***

morzsák

 Csak

Morzsák
jutnak
Egy ideje  

(az élet
terített  asztaláról)

Nem baj
Nem vagyok
Nagyétkű
Már
juli25

***

kisvárosi Don Giovanni

 beszédülök a kinti hőségről a légkondicionált Pepcoba

egy fiú bukkan fel , kosár nélkül, mint ki nem is vásárol csak sétálgat, egy előttem levő vörös hosszú hajú molett nővel bukkannak egymásra, ismerősök lehetnek, a fiú egy férfinevet mondva kérdezősködik, már nem vagytok együtt? - felcsillanó szemmel, de a lány lehűti, de igen , csak ő dolgozik, én meg mielőtt hazamegyek, bejövök ide, elvihetlek akkor haza?- kérdi reménykeltően a fiú, többször is,  gálánsan-modorosan, a nő meg, el is fogadja az "ajánlatot"

felpróbálok egy ruhát a fülkében, az itteni hideg miatt húzva is az időt, de  a fiú is még itt van, most két fiatal lány közelében látom

sőt kint az utcán is,s odamegy hozzájuk valamit kér,s a végén puszit ad nekik csücsöritett szájjal

én mögöttük ülök és somolygok a cuki padján, pihenek, a fiú észrevesz, és elmenőben odaszól: SZia, Mami!

én "mamiként" elnevetbe magam visszaköszönök:  szia (kis Don Giovanni)

később felzúg egy aútó, szép, ezüstös...gondolom benne ül már a vöröshajú...(?)

juli 21
***

a szekrény tetején

 a szekrény tetején

két méterrel közelebb 

istenhez

meg akartuk váltani 

a világot

s magunkat se tudtuk


mégis akkor közelebb

voltunk istenhez

ha nem is tudtuk


fiatalok voltunk

tudálékosan

öntudatlanok


s nem mertünk

örülni

semminek


sajnos


de már mindegy

szép emlék lett

és szentség


a szekrény teteje


ma is felemel

visz

két méterrel

közelebb


istenhez



juli 17

***

igazságszolgáltatás a magasban

 hogy tudnál védekezni

mikor a vád hamis


ne szólj egy szót se

félreértenék úgyis


légy néma

magasan fölöttük


ott a kegyelem

az ártatlanságra


s ahol elitélik

a hamis vádlót is


de ez már nem

rád tartozik

juli 14

***

föld és ég(tulajdonos)

 földtelen lettem

jutott eszembe

nemhogy a ház

de a kert, az udvar

se enyém már

sőt nincs is föld

a talpam alatt


földönfutó vagyok

hol itt hol ott

vetem meg lábam

s szeretek a járda szélén

a füves földön haladni 

(tán épp ezért)


legyen már egy kis földem

mégha átmenetileg is .


de az ég fölöttem

még az enyém


ugyanugy mint a

földbirtokosoknak


tán egy kicsit jobban

is!

julius 11


***

anyu örök

 anyámat nem tudom feltámasztani

már 115 éves  lenne s 35 éve halott

de különben sem számítanak az évek

az örökkévalósághoz képest


ahol van, kell hogy legyen

valamilyen attributum

vagy mint sugallta

fluidum


s különben is

ha tükörbe nézek

ő van ott

valahogyan

ő bujkál ott

egyre jobban

romló vonásaimban

romlatlanul






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése