2023. szeptember 4., hétfő

mjak juni

 

családfakutatás

 nehezebb lettem

mióta őseim sorsát is

cipelem


néha szünetelek is

a sok sors között

s reménykedem

jól végződik

de nem mind


akik rosszkor születtek

és rossz helyen

nem úszták meg

miről hallgattunk

sokáig

sokat


egyszerre túl sok

az áldozat

egyszerre túl sok

a gyász

túl sok az üldöztetés

túl sok a gyűrődés

bár túl, túlsok

az érdem is-

de már minden

az enyészeté


születtek, éltek,s haltak

ez a summázat 

mindenütt


az jó

ahol sok az utód

a leszármazott

és a művészet

a tudomány-

az alkotás


tevés

az emberekért


de minden, minden

végül az enyészeté

***


azért mig én még nem

ha már itt vagyok

maradok

felkutatni őket

ahogy lehet

s éltetem őket

amig lehet...


legyenek !

juni 6



családfakutatás közben

 MOST ITT ÁLLOK 

ENNYI ÉLETTEL 

A KEZEM ALATT

(s többnyire ennyi halállal is)

családfát kutatok

hol voltak eddig

ennyi rokon?

s most hogy megszülettek

már meg is halt szinte mind


csak én állok itt

tőlük árván

de szerencsére

utódaim

utódaitok is!


már csak ez mi

fontos


hiszen ezért is

voltatok


távoli rokonok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése