2023. május 16., kedd

marosvidék áprilisi számának bemutatója

 Marosvidék idei első számának megnyitójára megyek (most külön is hivtak), sajnos az ezelőtti számnak (december végén) nem volt megnyitója, pedig abban szerepelt is irásom,,, egy vers, tanitványaimnak... sőt a cimlapon is az én fotóm volt látható...(megtetszettek a facebookon...)

most  - a múzeumban voltunk, mert tárlatlátogatás is be volt ütemezve, igaz, eredetileg nem az elejére, ami okozott is némi zavart a tévéseknek, kik nem tudtak ott maradni a bemutatóra (más program miatt, a tárlatvezető sem), igy riportjuk később, másodjára került fel adásba

a tárlatot persze már láttam, de bosszúságom csak fokozódott, némi hiányosságok miatt...





nekem József Attila a szivem csücske... és itt, mintha a nagy igyekezetben meghamisitanák, megcsorbitanák, kicsivé tennék...sekélyes anekdótákká, jelentéktelen eseményekkel... 

a szövegre már oda se figyelek

csak nézek, olykor magamat is a tükörben: Espersit Caca tükrében, mi nem hiszem, hogy eredetileg igy volt "berendezve"!


mit keres itt az az ernyő:


nem értem, hogy mit keres itt Istók Margiték trümója sem (ami ráadásul a miénkre emlékeztet)


legalább egy József Attila vers lenne az ujságban... egyébként trümóra nem is ujságot tettünk!




azt se , értem, hogy miért kell kockapuzzlet csinálni Attila Homonnai-féle  patinás fotójából

utólag veszem észre hogy a testvérek fotója alá ülök...




nem értem azt se, hogy miért Iritz Miksa (kinek fiát korrepetálta, Attila, az igaz, de erről nincs itt szó) fotóját rakják ki Gebe Miska bácsiként (aki az internátus igazgatója)




azt se értem, hogy J A állitólagos iskolapadja mellett 





a táblán miért két nem Attila. korabeli rajz nyugszik/ 



 








(igazán kirakhatták volna anyámét , ő jól rajzolt és iskolatársa volt Attilának - viccelödöm, de komolyan)

na és a  bugyuta társasjátéknak nem véletlen fordithat hátat a 90 éven túli  Szeki bácsi grafikusművészünk, az Espersit házból kimentett relikviákba mélyedve 



én ki is hullok a bosszantó kiállitásról
megyünk fel a tulajdonképpeni célunkhoz a folyóirat bemutatójára

fázunk, hideg van. de kabátban elviselhető...





Urbancsok Zsolttól(most már nem zsidó történelemről) hanem a makói (ős)diszpolgárok történetéről hallhattunk érdekességeket




Janáky kis öntetszelgő bevezető után is önmagát mutatta be egy 11 év előtt i versben , amiben ahogy mondja 20% a valóság... mindegy, régebben jobban is irt s főleg visszafogottabban, kontrollálva...



a másik de volt levéltárosunk, Gilicze makói krimi esetekröl tudósitott - igyekeztem nem fülelni



majd  felolvasták Jámborné idősek köszöntöjét, minek során felköszöntötték Szekeres grafikusművészt is



felajánlottam (bár nem szokásom!) marosvásárhelyi megtalált rokonom élettörténetét, a Centropa életútinteúja alapján...nagyon tanulságos - és "Marosvidék"!.... remélem meg is csinálom...

 

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése