2023. május 7., vasárnap

a ház asszonya (?)

 

Turi Tímea: Egyszerre egy beszéljen (részlet)


OLVASS BELE

Próbáltam, de nem megy: / voltaképpen bárkivel együtt tudok érezni, / csak a férfiakkal nem. – Turi Tímea hamarosan megjelenő verseskötetéből olvashatnak részletet.
Turi Tímea Prae Kiadó

Literán megjelent egy válogatás lányom új kötetének verseiből (csak 11-én lesz a bemutatója)









egyet megosztok itt (ezt még nem ismertem) 

A ház asszonya

A hűtőszekrény kallantyúja leesett,
a kanapéhuzat kilyukadt,
a redőnyt nem lehet lehúzni,
a küszöb mozog.
Mindez már fel se tűnik,
csak ha vendégek jönnek,
ilyenkor minden élesebb fényt kap:
alattunk nem, csak őalatta
esik ki a fotel görgős kereke.
Egyébként a hűtőt oldalt is ki lehet nyitni,
a kanapéra rádobni egy párnát,
a fennakadt redőny éjjel sem zavar,
a küszöböt helyre rúgom.
A mozdulataim célszerűek és öntudatlanok.
Ura vagyok a helyzetnek.


Jót nevettem, de csak addig, mig rá nem jöttem, hogy ez mind miattam van, az én örökségem(?) csak  forditott előjellel

mégha nem is szószerint veszem....


nekem meg elromlott a hűtöm, 

a kanapém nem használom

küszöböm nincs is

a redőnyöm felhúzni nem lehet

a fotelem támlája elrongyolódott.

de télen a hűtő nem hiányzott

a fotelt drapp pléd takarja

átköltöztem lányom itthagyott ágyára

megszoktam a nappali félhomályt

a küszöb helyét simán  átlépem

igy legalább nem esem el

de nem vagyok ura semminek sem...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése