2018. október 1., hétfő

a lipcsei Tamás-templom a Hagymaházban


volt egy gyerekkori olvasmányom A lipcsei Tamás-templom karnagya... életrajz Bachról...
A  hegedűtanárom (Rátky Pista bácsi ) ajánlotta-adta, (be volt kötve,) és el is olvastam, élvezettel...


ez jutott eszembe, amikor az Orfeo zenekar és a Purcell kórus Bach egyházi kantátáit énekelte a Hagymaház színpadán a Zenei Világnap alkalmából... fejük fölött a művek címe, s mindben szerepel Lipcse,és elgondolkodtatóan a majdnem 300 éves évszám!




De a zene örök...
A szöveg avulhat (végig olvasható volt) (s bár jócskán találtam benne aktuálisat is...pl...."A mai kereszténység sajnos rossz állapotban van...képmutatók, kik csak kifelé szépek, nem állhatnak meg Isten előtt")

 a legvégén az Isten dicsőségét hirdető Amen  méltón zárta le az egész koncertet

Ilyen szép összhangzást ritkán hallani Ilyen fuvolaszólamokat is , egy lélegzetre (bele is szerettem ebbe a hangszerbe),de egy hegedűszólam  is "kitett magáért"




Volt ismerős is a zenekarban, valami régi vonóshangszeren játszott,ismerőseink rokona, akiről  legutóbb pár hónapos korában. 1987-ben csináltam képeket, tizenvalahány éves lányommal...(bár már akkor,ott is pedzegette a pianinot)


















íme (a különbség)



Az idő halad.
Bach örök.

3 megjegyzés:

  1. Érdekes, Aliz: nekem is megvolt "A Tamás-templom karnagya"! (el is olvastam, persze anno).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem kölcsönben volt; becsületből olvastam el, nem szoktam életrajzokat, de nem bántam meg)

      Törlés