→
Ladányi Ida
édesanyád
→
Löwinger Mária (Bárány)
édesanyja
→
Bárány Irén (Ungár)
anyja
→
Ungár Mária (Vissza)
édesanyja
→
→
Zvi Hirsch Bak rabbi
az apja
→
→
Mózes ben Jacob Bak
az apja
→
Jacob ben Joseph Bak
az apja
→
Freidl Mechokek
az anyja
→
Israel Zvi Wahl
az apja
→
Zvi Wahl rabbi,
az apja
→
Realina Wahl, [Maharal dau. #9]
az anyja
→
Rachel Heller-Wallerstein, [Maharal dau. #6]
a nővére
→
Mirrel denevér Abraham Neumark
lánya
→
R' Jacob David Kopel Neumark Mirels-Fraenkel, ABD Vienna,
fia
→
R' Benjamin Wolf Fraenkel-Mirels-Neumark, a berlini
fia
→
Reb Naftali Hirsch Neumark Mirels, AB''D Berlin
fia
→
→
Zippora Nauen
a lánya
→
→
Caroline Benzihn
a lánya
→
Louise Goldstücker
lánya
→
Helene Sussman
a lánya
→
Lotte "Muke" Rothschild
a lánya
→
SZÜL 1909 AUG 23 BERLIN
halál 1971 febr 21
Hoop Lane temető H-125-46, Anglia (Egyesült Királyság) Családi ház: Hardenbergstrasse 7, Charlottenberg, Berlin apja Max Rotshield szül 1873 márc 25 Németo
|
anyja LOTTE MUKE ROTCHILD SUSSMANN
SZÜL 1886. március 2. Berlin, Németország | |
Halál: | 1964 körül (73-82) másik fia, Paul testvére: GERD ROTSHILD GRAFIKUS |
---|
1919. február 5. Berlin, Berlin, Németország | |
Halál: | 1991. március 09. (72) Izrael |
---|---|
Temetkezés helye: | Galon temető, Kibbutz Galon, Izrael |
Gerd Rothschild ( It. Írta: Gerd of Rothschild ; héber. גרד רוטשילד ; 1919 - 1991 ) - izraeli grafikus. 1919-ben született Berlinben, 1933-ban édesanyjával együtt Palesztinába érkezett.
Életrajz [ szerkesztés | a wiki szöveg szerkesztése ] 1935 és 1939 között a jeruzsálemi Bezalel Művészeti Akadémián tanult. 1942-ben önkéntesként jelentkezett a brit fegyveres erőknél. Szakácsként kezdte szolgálatát a tiszti szállodában. Amikor a parancsnokság megtalálta művészi tehetségét, áthelyezték a NAAFI hadosztályhoz (Haditengerészet, Hadsereg, Légierő Intézet). Az 1946-os leszerelés előtt kötelessége volt kifesteni a brit fegyveres erők közel-keleti bázisain a tisztek és a katonaklubok falait.
1948-ban, Izrael Állam megalakulása után önkéntesként jelentkezett az Izraeli Védelmi Erőkben, részt vett a Jeruzsálembe vezető Burmai út áttöréséért vívott harcokban. Amikor meghirdették a versenyt Izrael jelképére, elküldték a Bizottságnak egy vázlatot, amely a jelkép fő elemeként – a menórán – szerepelt.
1950-1970-ben Lipman barátjával és társával együtt megszervezte a Rothschild-Lippmann (Rothschild-Lippmann) stúdió- és grafikai tervezést.
Az 1980-as években jótékonysági munkával foglalkozott, kifestette az izraeli kórházak gyermekosztályainak falait. 1991-ben halt meg. tEL AVIVBAN
Kibbutz Galonban temették el [1] .
A MUNKÁSSZÖVETSÉG 1959
MÁJUS 1
PLAKÁTOK
ELHELYEZZÜK ŐKET 1949
MÁK NAPJA 1950
ITT GYÖKERET ERESZTÜNK 1950
elemzés/értelmezés/sajtó:
A Jewish National Fund (JNF) által 1950 körül közzétett plakáton két zsidó gyerekcsoportot látunk, akik a természet örömeit ünneplik, miközben csemetéket ültetnek Izraelben. Az előtérben lévő gyerekek az átültetés és az erdősítés különféle feladataival vannak elfoglalva: a bal oldali fiú egy lapáttal töri fel a talajt, a bal oldali lány pedig egy csemetét helyez egy frissen ásott gödörbe. Az ülő lány egy éppen elültetett csemete körül dörzsöli le a talajt, míg a jobb oldali fiú egy cserepes facsemetét visz a művelt terület felé. Ily módon az erdősítés főbb technikai lépései leegyszerűsödnek, és grafikusan és logikailag is ábrázolhatók. A háttérben a gyerekek összefognak, és boldogan táncolnak egy virágzó fiatal fa körül. A távolban a kibuc alacsony fehér épületei (héberül:
A kibuc, bár nem a poszter fő vizuális eleme, az ábrázolt tevékenységek központi eleme. Ebből fakad a kibuc lakóinak minden helyreállító teljesítménye: a távoli kopár hegyek zöld erdőfoltokként mutatják a korábbi erdőfelújítási erőfeszítések jeleit; a bal felső sarokból gazdag zöld fenyősor nyúlik ki a plakát közepe felé; a füves mező két kontrasztos terület között élesen elhatárolódik: a kibuchoz legközelebb eső buja, zöldellő oldal, amely a cionista úttörők korábbi nemzedékeinek munkáját jelzi, a másik pedig egy még megmunkálatlan, durva talaj, amelynek újjáélesztésén a gyerekek dolgoznak. Ennek az elhatárolásnak az a szövege, hogy a talaj, amely egyértelműen gazdag és termékeny lehet,
Ez egy narratív poszter, és semmi sem véletlenül vagy puszta grafikai díszítésként van benne; minden vizuális elem egy narratív állítást támaszt alá. Ez a poszter vizuális és ikonikus formában egyaránt tükrözi a Zsidó Nemzeti Alap két fő tevékenységét; erdősítés és melioráció. Kreatívan grafikus módon megerősíti azt az ellentmondásos cionista toborzási szlogent is, amelyet Israel Zangwill író és drámaíró hirdetett a huszadik század fordulóján, és amely szerint Palesztina "nép nélküli föld a föld nélküli népért".
Az ábrázolt tevékenységek megválasztása megerősíti a cionista úttörő mentalitás középpontjában álló sarkalatos koncepciót: a személyes önzetlenséget, a csoportos szolidaritást és a „kollektív” együttműködést a kitűzött célok elérése érdekében. Ezek a gyerekek nem spontán vagy "párhuzamos játékban" vesznek részt, hanem egy erősen strukturált tevékenységben egyesülnek, melynek célja, hogy az üvegházban nevelt csemetéket a földbe juttatják, hogy elősegítsék a plakáton ábrázolt kiszáradt talaj megfiatalításának folyamatát. Nincs közvetlen említés vagy utalás annak a földnek a történetére, ahol dolgoznak és élnek. De a héber szöveg esetében ez a jelenet Kaliforniában, Spanyolországban vagy szinte bármely nyugati helyen játszódhat.
Ezt a plakátot azzal a szándékkal nyomtatták, hogy megerősítse a munkáscionizmus egyik központi ideológiai állítását: hogy a föld azoké, akik művelik. A facsemeték azon képessége, hogy megfiatalítsák a talajt, ezáltal életre keltve azt, ami megmagyarázza a fa értékét a cionizmus szimbólumaként. A plakát alszövege kimondja, hogy ahogy ezek a facsemeték a talajba nőnek, úgy az őket ültető gyerekek is új identitást kapnak, amely elválaszthatatlan a földtől. Sőt, ahogy a föld visszatér a jogos termékenységi és termőképességi állapotába, úgy a zsidó nép az erdősítés révén kivirágzik a föld dolgozóiként való hiteles identitásával.
A plakát és a vers célja, hogy dicsőítse a cionizmus alapelveit, Izrael földjét és azok termelékenységét. A fának szentelt új nemzeti ünnep, a Tu Bishvat létrehozásával a cionizmus megerősíti a föld tulajdonjogát és a fa szimbólumát.
Héber szöveg fordítása a bal alsó sarokban:
Ezen a napon fákat ültetünk és ültetünk [két szó lényegében ugyanazt jelenti: fákat ültetni]
És itt gyökeret eresztünk
Még egy év és még egy év...
És itt van egy liget!
Dalszöveg: Y. Shinberg (Izrael)
Forrás: Text from Arab Studies athropology course (MAAS 554), Georgetown University, 2008 ősz, írta Dan Walsh.
Ezt a plakátot egy másik plakáttal együtt tekintik meg ezen az oldalon: Ötven év a sátor alatt
IZRAEL FÜGGETLENSÉGÉNEK NAPJA 1954
És tartsd meg a hetek ünnepét, a búza aratásának első termését” (2Mózes 34:22).
Elhoztuk a föld első gyümölcsét áldozatul Izrael földjének megváltására
___________________________________
A plakát gyerekek felvonulását ábrázolja. A háttérben egy arató búzát arat, és egy tipikus mezőgazdasági település, egy mosav vagy kibuc látható. A településen bőséges növényzet, vörös tetők, sátrak, víztorony és középületeknek tűnő épületek találhatók. A plakáton két mondat szerepel: „És tartsd meg a hetek ünnepét, a búza aratásának első termését” (2Mózes 34:22); és „Elhoztuk a föld első gyümölcsét felajánlásul Izrael földjének megváltására.” A plakát naturalista stílusban készült, amelyet gyakran az 1950-es évek plakátjain láthattunk, és mind a gyerekek, mind a termékek pontosan vannak ábrázolva.
Forrás:
A demokrácia, a különbségek és a judaizmus megjelenítése izraeli plakátokon, 1948–1978
Írta: Inbal Ben-Asher Gitler (2003)
Héber fordítás: Az Ön megtakarításai
Alcím: Ha vetetted - biztonságban vagy!
A kurátor megjegyzése: Yoram Shamir szerint az ezen a poszteren látható érme egy 25 agora darab, amelyet 1960-ban bocsátottak ki Izraelben, és 1980-ig használták. Yoram hozzáteszi, hogy az érme címletű oldalát a Shamir Brothers stúdió, az érme hátoldalát pedig a Rothschild-Lipman stúdió tervezte.
EGY CSEPP VIZ
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése