2016. április 28., csütörtök

önállóság és kötelességtudat

önállóság


velem sose kellett tanulni
mindenben önálló voltam
persze a tanulásban is
meg is lepődtem mikor
egyszer még elsőben
mint ki napi dolgát
jól elvégezte
késődélután
játszani mentem
s erzsi barátnőmet
épp írva találtam
a konyhájukban
a háta mögött anyujával
ki ugyanazon a hokedlin ült

de nem csak ezen
lepődtem meg
hanem azon
hogy mit is írnak ők
hát egy olyan leckét
miről én nem is tudtam
vagy elfelejthettem
micsoda szégyen
mint akit puskából
lőttek ki
egy szót se szólva
egyből hazarohantam
hogy gyorsan bepótoljam
vétkes mulasztásomat
azonnal

persze egyedül
egymagamban

-----

de magam se értem
mitől féltem

hogy újra elfelejtem

hogy jóvátehetetlen
egy kis késlekedés?

ó, ha ma is ilyen lennék!


de ma már látom

a kötelességben
az önkorlátozást is






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése