2023. augusztus 21., hétfő

A MŰKÖDÉSBEN A NYUGALOM 2016 aug 21

 t

napok óta ez a mondat: "a működésben van a nyugalom"...most megkerestem a gombhoz a kabátot, hát persze,hogyJózsef Attila (majdnem mindig ő...)
"Le vagyok győzve, (győzelem ha van)
de nincs, akinek megadjam magam.
Úgy leszakadtam minden más világról,
ahogyan lehull a gyümölcs az ágról.
Szurkálnak, óvnak tudós orvosok,
irnak is nékem, én hát olvasok.
S „dolgozom”, imhol e papírhalom -
a működésben van a nyugalom.
Én állat volnék és szégyentelen,
nélkületek, kik játszotok velem -
Köztetek lettem bolond, én a véges.
Ember vagyok, így vagyok nevetséges.
1937. október

1 megjegyzés:

  1. jut eszembe, egyszer a ktárban valaki (egy szavaló szinész) ehhez a soroz kereste a verset:"köztetek lettem én bolond" ... hát ennek a "gomb"nak is ez a kabátja!

    VálaszTörlés