2018. november 18., vasárnap

álomgizike

álmomban egyszer csak megjelent Stenger Gizike...ÉS minden felragyogott körülötte, valamit elkéshetett, mert Pestről jött, ahol találkoztak egy páran, 2 órakor (ebéd után) (hogy mindenki felérhessen). Nagyon fel volt dobva, és különösen a frizurája volt tökéletes!(amilyen életében soha) Nem tudom elmagyarázni,de valami fodrász műremek volt, fekete fénylő, kontyszerű de mégse, körben felcsavart, és volt hátul (neki is. csak kisebb) hajfonata (életében sprődebb volt a haja , festette feketére, majd lenövesztette őszre) Csodásan és finoman ragyogott a feketesége, szinte bársonyosan.Nekem háttal állt, másokkal beszélt, így megcsodálhattam. Egyébként fiatal is volt.... (pár éve halt meg, 85 éves korában)

már ébren elgondolkodtam ezen az frizurán. Olyan tökéletes volt, és aprólékosan kidolgozott,  mint egyszer egy órája, amit meglátogattam...

Bessenyeit tanította, a Magyarság c. röpiratát

de olyan alaposan, olyan kristálytiszta logikával felépítve , annyiszor ismételve a lényeget, hogy onnan emberfia nem mehetett úgy ki, hogy meg ne tanulta volna óra végére... pontokba szedve ...

az meg nem lehet, hogy nem figyelt, mert annyira szuggesztív volt

hány éve is már nincs köztünk

és hova lett az a minőség , amit ő képviselt!

(az unokatestvérem irt hozzá egy hevenyészett verset a napokban  .- Makó angyalához címmel)

(ezt a képet meg egy osztálytanitványa tette fel a már ősz időszakból), otthonában


legutóbbi látogatásaim egyikén egy szál lefestett rózsát mutatott nekem egy nagy legalább A5-ös papíron

anyukám festette , már emlékszem, akkor adta oda neki, amikor eljött hozzánk, 1984-ben,hogy átvegye tőlem az irodalomanyagot, mert átvette tőlem a tanítást, amikor terhes lettem, és eltiltottak tőle...(veszélyes üzem!)

..épp akkor ment nyugdíjba  amikor a lányom megszületett: oktöber 4-én, így aztán mindig fel is köszöntötte, szíves, meleg, szavakkal(nyugdíjba vonulására is emlékezve)

azt a rózsafestményt vissza akarta adni, de nem fogadtam el, már sajnálom... most az emlék lenne, tőle is!


9 megjegyzés:

  1. B. É. Nagyon jó pedagógus volt ! Engem is tanított a gimiben - nagyon szerettem az óráit azóta szeretem a történelmet “ nagyon”

    VálaszTörlés
  2. G. B. Volt szerencsém ismerni!
    Remek tanár, pedagógus és csupaszív ember volt!
    1

    VálaszTörlés
  3. K.R.K. A férjem magyartanára.volt. Nagyon szerette, mert értéket, minöséget közvetített tanítása során.

    VálaszTörlés
  4. M. B. Töle hallottam elöször a Kalevaláról. Nagyon lebilincselö volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M. B. Gizi néni dicshimnuszt zengett anyám nagynénjéröl (Goltner Adrienröl), aki viszont öt tanította magyarra.

      Törlés
    2. Aduci? Azt hiszem, anyu barátnője volt... Hát továbbadta a stafétáját

      Törlés
  5. MAKO ANGYALA
    (Stenger Gizella Emlekere)
    Szeretett, nemes multu kisvarosunkban,
    a viharos Viharsarokban,
    halado eszmek, zene, irodalom, szinhaz,
    es kiemelkedoen a kolteszet,
    szereton befogado otthont,
    menedeket talalt
    ugy szaz even at.
    Mindannyiunk imadott 'Gizi Neni'-je
    gimnaziumi magyar tanarunk
    zarta le aranykorunkat,
    utoljara eletrekeltve,
    a haborut koveto kemeny vilagban
    azt felelesztve es megtestvesitve.
    Immar tiz eve, hogy elment
    de mi, egyre fogyo,
    szerencsevel aldott diakjai
    es szamtalan tiszteloi,
    meg latjuk lathatatlan koronajat melyet
    feledhetetlenul gyenged, draga arca

    es nemes, fentes gondolatokat rejto
    homloka felett viselt.
    (Nov. 11\18, hajnal fele, meg sok javitast igenyel.)

    VálaszTörlés