2016. december 22., csütörtök

minden nap karácsony?

úgy tűnik... mert hosszú is ez az advent, hiszen már a negyedik gyertya is ég tegnap óta (városunkban betlehemi lánggal), és még csak e hét végén lesz karácsony... szeretem a vallások közti  (ritka?) párhuzamokat, most hanukával egybeesik karácsony...s a hanukagyertyák 8 (minden)napi meggyújtásával továbbhúzódik.

ebben a nagy sötétségben.

Itt van a hideg is, szívgörcsöltető, kell a láng (vagy valami józsefattilai nagy nagy tűz?) , tegnap annyira fáztam a 4. gyertya gyújtása előtt, hogy a téren odahúzódtam az egyik már égő nagy gyertyához, de meleget persze nem adott... annak úgy látszik máshonnan kéne jönnie. A városi kórus szépen énekelt a fagyhidegben is , a polgármesterasszony kicsit kenetteljesen és önimádattal angyali öleléséről (sic) beszélt, de ezt már az idősek karácsonyán is ellőtte (mégis csak jól hallottam az angyallá kinevezését...) aztán betoppant a szinpadra az "ajándékunk" Gergely Róbert, sziasztokkal, és bohóckodva szórakoztatott, szép ifjú feleséggel dicsekedve közben, nomeg ősrégi dallamokkal kedveskedett.....fel is olvasztotta a sziveket...

a műsor után a az aulában piros szalaggal átkötött mézessütiket osztogatott  két kévpvselő, őket is és a a kinált forralt bort is kikerültem, pedig jó lett volna előre is a hideg ellen, a z aulában kiállított betlehemi szines gyerekrajzokat nézegettem elmenőben.

 Korábban kézműves vásár volt itt. vettem is egy szalmából font harangot (bár nem tudom mi értelme mert hangot ugyebár nem ad), meg két angyalkát szalmából fonva ugyancsak , van mellé egy harmadik amit a Marosvidék karácsonyi száma bemutatóján kaptam.



és tegnap ..a skypon unokám is egy anyagangyallal kezében rohant "felém"... de valami sötét is volt mellette, kiderült hogy Darth Vader, a másik nagyanyjától kapta, össze akarta házasitani őket. Változnak az idők, a játékok és a gyerekek...

De a Forgatós együttes   gáláján a legkisebbek táncát próbáltam rögzíteni neki, nem túl nagy sikerrel...de mikor említettem, anyjának, hallom a telefonba, hogy rögtön azt kérte, add ide, rájöttem, csak az ér valamit, amit kézbe tud venni... de ez az amit a távolság sem tud áthidalni.

de nézni azért  lehet:

http://alizfotok.blogspot.hu/2016/12/forgatos.html

Bár jóban van a virtuális világgal is,meg is nézték élete első filmjeként a klasszikus Égigérő füvet...anyjával ...Mert ők is előkarácsonyoznak persze, csak tegnap lekésték a kaláka Betlehemest...
de az Égig érő füvet azt hiszem anyja élvezte jobban immár felnőttként


de nézni (hallgatni lehet adventi kivilágitású kis "tudósitásaim " is

http://alizfotok.blogspot.hu/2016/12/makoi-advent-3.html

http://alizfotok.blogspot.hu/2016/12/blog-post.html

http://alizfotok.blogspot.hu/2016/12/advent1.html


csak a lényeg, a szeretet, nehogy kimaradjon valamiképp, mert csak az lenne fontos ebben az egész hajcihőben





kordon nélkül, befogadón

























meg nappali kivilágitásban is fénylőn





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése