2016. május 19., csütörtök

emlékfoltok

nem tudom
hogy aludtam a lágerben
milyen fekhelyen
valószinű priccsen
ember ember hátán
de egy biztos
anyám nem volt mellettem
ő a hadigyárban dolgozott
egész éjszaka
(ez volt életbenhagyásunk záloga)
én hajnalban a kapuban vártam őt
s ha kicsit ledőlt
megsimogattam
az első mondatommal
mami kenyér

később így mesélte el nekem
mikor már vadóc lettem

de nem emlékszem
semmire sem

a pesti óvodára már igen
töredékesen

hogy ott valami nyugágyunk volt
és mindenkinek külön-külön jutott
délutánonként azon aludtunk

de volt egy olyan játékunk
amiben keresztbe fogtuk
páronként egymás kezét
és közben énekeltünk
ritmusosan valamit
s hallgattunk sok mesét

ó boldog idők

aztán egy szombat délután
mikor már elvittek mindenkit
csak a házmester
vigyázott volna rám
de lement a pincébe
felhozni valamit
én a kapuban álltam
egy darabig
aztán megszöktem
 mert jöttek gyerekek
s én utánuk eredtem...

úgy látszik
nem birtam a magányt
pár percre sem

megszokhattam a tömeget
a lágerben

.


de mostanában
azt szeretem
ha nincs senki
körülöttem

csak ezek a hézagos
emlékek

talán ezekkel 
akarom
befoltozni
elrongyolódott
életem


2016 május 19


3 megjegyzés:

  1. Tetszik a végső feltételezés:
    "de mostanában
    azt szeretem
    ha nincs senki
    körülöttem

    csak ezek a hézagos
    emlékek

    talán ezekkel
    akarom
    befoltozni
    elrongyolódott
    életem"

    VálaszTörlés
  2. az ilyen mondatokért (is) írok, ezek mintegy jutalmul, maguktól jönnek elő, engem is meglepve--- és te jó szemmel (szivvel) mindig rájuk találsz! Köszönöm:)

    VálaszTörlés