2016. május 21., szombat

a hegedülés abbahagyhatatlansága

a hegedülés 

mikor eltört a karom
anyu főleg azért izgult
hogy hegedülni tudok-e
majd a baleset ellenére
tovább                        

a törés nem lett akadály
6 hét után levették a gipszet
kicsit viszketett a bőröm alatta
de olyan maradt a karom
amilyen volt annak előtte
s hegedülni se felejtettem el
a kényszerszünetben

fel is vettek a konziba
két évre rá
Szegedre
két évig jártam is be
a makoi gimi mellett
de aztán inkább
az egyetem bölcsészkarára
mentem 
végleg
az irodalom lett
az elkötelezettem
(mert hogy valami közöm
a művészethez
legyen
az kétségtelen
volt mindig)

lehet hogy helytelen volt
a választásom 
mégis
s a hegedű az maradt nekem
mint Huffnáger Pisti
Mézga Géza
bús feleségének…

zenekarban játszottam is
jó pár évig
az irodalomtanitás mellett

aztán felnőttesen
s megcsontosodva
a hegedűm félretettem

de bevallom tegnap
unokám skypos kérésére
újra elővettem
a sarokból 
tokja már
poros volt

majd behangolom
s magam is vele

és zenélünk
együtt
kedvünkre

május 21


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése